Afspraak bij u thuis

Zodra u of uw contactpersoon zich bij ons heeft aangemeld nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

De eerste afspraak is vrijblijvend en hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wederzijds vertrouwen en het hebben van een klik met elkaar vinden wij erg belangrijk om een prettige samenwerking op te bouwen.
Maar ook u moet zich goed voelen bij de keuze die u maakt.

Aanvraag bij de rechtbank

Als er tijdens de eerste afspraak wordt besloten om met beschermingsbewind van start te gaan, zullen er afspraken op papier gezet worden. Zo weten u en wij wat we van elkaar mogen verwachten. Vervolgens vullen wij samen met u de benodigde formulieren in en zullen wij deze naar de rechtbank toesturen. De rechtbank moet ons namelijk toestemming geven om uw financiën over te kunnen nemen en om onze taak als beschermingsbewindvoerder uit te mogen voeren. Van de rechtbank krijgt u een uitnodiging om een aantal vragen te beantwoorden, zodat zij een besluit kan nemen of u onder beschermingsbewind wordt geplaatst.

Direct budgetbeheer mogelijk

Gewoonlijk kan de bewindvoerder pas taken uit gaan voeren nadat de rechtbank de aanvraag heeft goedgekeurd en de beschikking waarin dit bevestigd wordt, heeft afgegeven. Hier kan soms een aantal maanden overheen gaan. Als u heeft aangegeven bij ons onder beschermingsbewind te willen komen dan nemen wij direct het beheer over de lopende rekening(en) over.

Hierdoor kan voorkomen worden dat financiële problemen escaleren wat zelfs kan leiden tot huisuitzetting of afsluiting van gas, water en licht.

Bankrekeningen

Zodra onze werkzaamheden starten, vragen wij een beheer- en leefgeldrekening aan bij de ABN AMRO bank. De beheerrekening wordt door ons beheerd. Via deze rekening worden uw vaste lasten en overige rekeningen betaald. Op de leefgeldrekening krijgt u wekelijks het afgesproken bedrag gestort om uw dagelijkse boodschappen van te doen. U kunt uw dossier 24 uur per dag inzien via Mijn Onview.